Trainingen

Loading

Bemiddelings- en mediationvaardigheden (2-daags)

Van conflict naar oplossing!

• Ken je eigen stijl in conflicten
• Word een kei in bemiddelen
• Kom tot een win-win oplossing

Over deze training

Waar mensen samenwerken en samenleven ontstaan conflicten. Conflicten kunnen een positieve invloed hebben. Ze kunnen constructief en prikkelend zijn, energie geven en creativiteit stimuleren. Vaak echter hebben conflicten een negatieve invloed.

In deze tweedaagse training leer je op een effectieve manier met conflicten om te gaan en om de meerwaarde uit een conflict halen. De basis voor deze training is het mediationproces en fasering in mediation. Je krijgt meer inzicht in het ontstaan en de achtergrond van conflicten en leert een goede conflictdiagnose te maken. Daarnaast krijg je inzicht in jouw eigen conflictstijl en bieden je de technieken en tools om in lastige conflictsituaties, met behoud van de relatie, een win-win-oplossingen te vinden.

Resultaat

Na de training Bemiddelings- en mediationvaardigheden:

• Ken je de fasering van een bemiddelingsproces
• Weet je welke vaardigheden je in welk deel van het proces kunt inzetten om het meeste effect te genereren
• Ken je je eigen conflictstijl en kun je die van anderen herkennen
• Kun je een conflictdiagnose maken
• Ben je in staat te de-escaleren en tot een win-win oplossing te komen.

Voor wie

Deze training is geschikt voor iedereen die in korte tijd effectief met conflicten wil leren omgaan en de onderlinge relatie of samenwerking wil verbeteren.

Programma

De training Bemiddelings- en mediationvaadigheden duurt twee dagen van 09.00 ” 17.00 uur. We werken met praktijkgerichte casuïstiek waardoor de training zeer interactief en herkenbaar is. Je gaat aan de slag met de belangrijkste bemiddelings- en mediationvaardigheden, die je direct in de praktijk kunt toepassen.

De volgende onderwerpen komen tijdens de training aan bod:
• Wat zijn conflicten?
• Basishouding en basisvaardigheden
• Communicatie op drie niveaus
• Escaleren en de-escaleren
• Bemiddeling en mediation
• Conflictdiagnose
• Als bemiddelaar in de praktijk
• Do’s en don’t van de bemiddelaar
• Emotie en Interactie in conflict
• Conflictstijlen van Thomas & Kilmann
• Omgaan met emoties en weerstand
• Harvard onderhandelen en bemiddeling

Datums 2020
– 13 maart en 31 maart
– 23 juni en 14 juli
– 6 oktober en 4 november